TILMELD DEM SØSTRENE GRENES PRESSELISTE

* Skal udfyldes
Angiv medietype (vælg en eller flere):

Har De yderligere spørgsmål, kontakt Søstrene Grenes presseafdeling

5 april, 2017

Aarhus, 05.04.2017 – Søstrene Grene er åbnet i det berømte butikscenter Forum des Halles i Paris. Den lange kø af købeglade kunder sørgede for, at åbningen slog alle rekorder.

Siden 1100-tallet er der blevet gjort gode handler, søgt efter inspiration og ledt efter spændende fund på stedet i Paris, hvor butikscentret Forum des Halles ligger. Nu har Søstrene Grene skrevet sig ind i den historie med en ny butik, der åbnede i centret den 31. marts. En åbning, der slog alle rekorder i butikskædens historie.

Forum des Halles har mellem 35 og 37 millioner besøgende om året. Centret ligger i hjertet af Paris, et stenkast fra det berømte Louvre museum. Da den nye Søstrene Grene-butik åbnede i centret forleden, var det med en kø af forventningsfulde handlende, der strakte sig ud fra indgangen og satte i bevægelse, da Søstrene Grenes CEO Mikkel Grene klippede den røde snor over og officielt åbnede butikken.

– Vi har fået en fantastisk varm velkomst. Det var en fornøjelse at gå rundt i butikken og høre kundernes positive kommentarer. Vi har aldrig udsalg eller slagtilbud, og vi uddeler ikke kuponer eller lignende, og alligevel kan vi skabe den slags køer foran vores butikker. Det fortæller mig, at vi har et stærkt koncept og en unik butiksoplevelse. Og det gør mig stolt og glad, at kunderne gerne vil være en del af det, siger Mikkel Grene.

Den positive velkomst kunne også ses på omsætningen. Ikke alene blev det den største omsætning for en åbningsdag nogensinde. Det blev den største omsætning på én dag i nogen Søstrene Grene butik nogensinde.

– Vi havde høje forventninger, da Forum des Halles er en absolut stjerneplacering for os, men vi havde ikke turdet håbe på, at det ville blive så vildt, siger Mikkel Grene.

Historisk og personlig placering

Forum des Halles er et butikscenter ud over det sædvanlige. Centret er bygget på det sted i Paris, hvor byens centrale marked, les Halles, lå i omkring 800 år, før det blev flyttet ud af byens centrum. I 1970’erne blev de gamle haller brudt ned, og i det gigantiske hul, som de nedbrudte markedshaller efterlod, blev Forum des Halles siden bygget. I dag byder butikscentret Forum des Halles blandt andet på 150 butikker, restauranter, biograf og swimmingpool, og det er i sig selv en af Paris’ store turistattraktioner.

– Forum des Halles er et legendarisk sted. Det er et sted fyldt med historie og inspiration. Som barn besøgte jeg ofte de gamle markedshaller i Paris sammen med mine forældre for at se de sidste nye varer og holde os opdateret på trends. Det er noget helt særligt for mig at se Søstrene Grene åbne i centret nu, siger Mikkel Grene.

Søstrene Grene ekspanderer heftigt i udlandet disse år. Butikken i Forum des Halles er den 10. Søstrene Grene-butik i Frankrig.

Om Søstrene Grene

I 1973 opstod Søstrene Grene – en dansk detailkæde, som med dets 130+ butikker i 12 lande forsøger at forskønne hverdagen med æstetiske designs, kreativitet, glæde og hygge.
Med et sortiment til bolig, fest og hobby, der udskiftes hver uge, og priser, der ikke er højere, end de behøver at være, ønsker den familieejede virksomhed at skabe plads til fornyelse, hvor gode fund kan gøres, og kreativiteten stimuleres.

Læs meget mere om Søstrene Grene på www.sostrenegrene.com/da og/eller i pressekittet http://sostrenegrene.com/da/presse/

Yderligere information om Forum des Halles:

Download pressemeddelelse (PDF)

Kontakt følgende for yderlige information og fotos

International PR-koordinator, Anne Katrine Pedersen
anne.katrine.pedersen@sostrenegrene.com